"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

luni, 5 iulie 2010

Cehia 2010 - generalitati

Asa cum spune si numele postarii, aici se vor regasi cateva detalii de pe parcursul intregii excursii.

Ce ne-a placut in Cehia:- aspectul exterior al castelelor; cred ca aproximativ 95% dintre orasele Cehiei au un castel. Din cate am reusit noi sa vizitam, interiorul nu este ceea ce ti-ai imagina atunci cand zaresti castelul din departare: interiorul seamana mai mult cu o casa boiereasca. Un alt punct in plus al castelelor era si faptul ca in jurul lor gaseai curti speciale sau custi unde puteai vedea ursi, soimi, caprioare - atmosfera astfel creata era chiar din vremuri medievale;
- drumurile: in orice punct al Cehiei doresti sa ajungi, exista un drum asfaltat si, foarte important, se regaseste pe GPS;
- padurile: cred ca si ele ar fi trebuit incluse in Patrimoniul Mondial UNESCO. Paduri atat de intinse si de dese nu am vazut nicaieri. Ziua era intuneric precum noaptea si aveai senzatia ca nu puteai merge printre copaci, atat erau de apropiati unul de celalalt. Cred ca acesta este si motivul pentru care toate castelele din Cehia aveau trofee de vanatoare atat de numeroase si de pretioase;
- berea si vinurile: desi nu ar trebui alaturate, m-am decis totusi sa fac acest lucru pentru ca oricum despre vinurile cehesti intentionez sa fac un articol separat. Berea care ne-a placut cel mai mult: Pilsner Urquel, Gambrinus si Kozel. Dozele de bere nu erau atat de ieftine pe cat ne-am asteptat noi, dar in fiecare seara pe care am petrecut-o in Cehia am avut la masa o alta marca de bere. Cat despre vinuri: inca degustam, pentru ca ne-am facut ceva provizii pe care le-am adus in Romania, asa cum facem din fiecare tara prin care mergem;
- orasele vizitate: majoritatea si-au pastrat aspectul medieval care le da un farmec aparte;
- se mananca foarte bine si ieftin, dar trebuie sa stii unde. Noi am incercat mancaruri traditionale in Olomouc, dupa ce am cerut si primit recomandarea unui restaurant de la centrul de informare turistica din oras;
- exista o adevarata cultura pentru mersul pe bicicleta: atatia biciclisti nu am vazut in viata mea...indiferent unde eram si cat era ceasul...ei mergeau pe biciclete!

Ce nu ne-a placut in Cehia:- modul in care este organizata vizitarea castelelor: fiecare castel are cel putin doua tururi de vizitare, fiecare tur se plateste separat si nu exista posibilitatea cumpararii unui bilet intreg cu reducere. Orele la care sunt accesible tururile te fac sa pierzi destul de mult timp pentru ca fie accepti un tur in limba ceha (cum am facut si noi, desi nu intelegem o boaba), fie astepti pana si 2 ore pentru un tur in limba engleza. La unele castele am primit ghid in limba ceha si pliante in limba engleza...a fost asa, mai treaca-mearga...dar la unele tururi n-am primit nici cea mai vaga informatie in limba engleza ca ajunsesem sa ne amuzam teribil amintindu-ne de o reclama celebra: "...si ala micu' care respira greu...era ta-su mah". Oricat am insistat la unele castele sa ne lase si pe noi sa intram nu ni s-a permis desi turul incepuse doar de cateva minute;
- fotografiatul in interior era interzis in aproximativ 99% din obiectivele turistice vizitate;
- in afara de Praga, limba engleza este foarte putin cunoscuta si acest lucru face comunicarea extrem de grea. Daca puneam pe strada intrebarea : "Do you speak English?" cel intrebat parca era intepat cu acul si nici macar nu se oprea din mers, ci grabea pasul. In rest, incercam sa comunicam prin semne...dar foarte greu. In plus, am ramas cu senzatia ca cehii "se prind" foarte greu de anumite lucruri...nu au acel fler, acel "click" in mintea lor care sa usureze comunicarea. De exemplu: cautam benzina si habar nu aveam cum se pronunta in limba ceha "benzinarie" asa ca am incercat: gas, benzina, petrol...foaie verde, cu greu am gasit pe unul mai destupat care sa ne dea si ceva indicatii, si nu doar ridicari de umeri. Bine ca macar la spital am gasit medici vorbitori de limba engleza si am rezolvat cu intepatura de tantar;
- unele adrese sunt gresit incarcate in harta GPS: am intampinat dificultati la gasirea unor campinguri, desi aveam coordonate GPS de pe net, din Atlasul Rutier abia cumparat...ei bine, pe cartea de vizita primita chiar de la camping era altceva scris;
- in zona Znojmo am avut dificultati destul de mari pe la miezul noptii: nu mai aveam benzina, ne-am ratacit printr-o padure si nici camping nu gaseam. Am tras pe dreapta, am pus pozitiile si am incercat sa oprim o masina care ne iese in cale. Prima pe care am zarit-o era plina cu baieti si desi incercam sa le dam de inteles ca avem nevoie de ajutor, au accelerat.. Am incercat sa oprim o masina de Politie..aceeasi atitudine (cum nu gaseam cazare, nu era rau sa petrecem o noapte la arest...dar n-am avut "norocul" asta);
- am detestat aglomeratia din Praga: parca nici nu am gustat farmecul orasului...mii de oameni...sute opriti la ceasul de la Vechea Primarie...
- in foarte multe locuri am ramas putin dezamagiti de modul in care sunt tratati turistii: intr-un mod cu totul indiferent si nepasator, pentru ca ei (turistii)oricum vin.

Costuri excursie: am avut 2.000 de euro toti banii, din care am cheltuit cam asa:

- 160 euro - cazare in campinguri 2 saptamani;
- 40 euro - parcari (cel mai prost a fost ca tot timpul trebuia sa alerge Cristi sa mai bage fise, pentru ca nu stiam cat timp ne va lua vizitarea obiectivului respectiv);
- 385 euro benzina pentru un total de 5.015 km (din fata blocului pana in fata blocului - locatie Bucuresti);
- 620 euro: 2 sarituri tandem sky-diving cu foto si film + 1 zbor de agrement de 75 min. deasupra a 5 castele.

Restul banilor:
- intrari pe la obiectivele turistice si taxe foto(am reusit sa intram in destul de putine fata de ce ne propusesem initial...am explicat pe blog de ce: au nu stiu cate tururi la fiecare castel, ba in ceha, ba in engleza, ba e plin, ba nu se mai poate...asa ca am ramas cu cateva frustrari...) si croaziera in Praga de 4 ore si cina inclusa - am scris pe blog mai multe;
- cateva suveniruri (magneti, timbre si carti postale de colectie);
- vinuri;
- bere.

Am mancat de 2 ori "in oras" la preturi mai mult decat acceptabile (in Olomouc si Moravska Trebova).

Listele de mai sus le las deschise, poate imi mai amintesc ceva si le mai completez. Astept si comentariile voastre, desigur!

Cele bune,
Cristina si Cristin DUMITRU

1. Faci un link exchange sau schimb de Banner cu blogul http://sanatatesiviata.blogspot.com ? Daca da lasa-mi un comment pe blog! Titlu Blogului: ,,Sanatate si viata'' Multumesc!

Impresii de Vacanta

Persoane interesate

Zborurile mele

Alaskan Malamut

Articole bucuresti vechi

Ce carti mai citim

• "O moarte care nu dovedeste nimic. Ioana. Jocurile Daniei" de Anton Holban

Ce muzica mai ascultam

For more widgets please visit www.yourminis.com