"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

joi, 23 decembrie 2010

O scrisoare


de J.R.R.Tolkien

Draga Mos Craciun, ma iarta ca-ndraznesc sa-ti scriu ravas!
Si taticu si mamica sunt la teatru, in oras.
Si cum stau acasa, singur, si e seara si-i tarziu,
M-am gandit sa iau hartie, Mos Craciune, si sa-ti scriu....
In orasul nostru mare, vii in fiecare an,
Darul tau inveseleste pe bogat si pe sarman,
Si, desi pe tine, nimeni, pana azi nu te-a vazut,
- Cata lume fericita bunatatea-ti n-a facut?!...
Uite...am gasit o fila, desfacuta din caiet
Si cu toate ca-mi bat capul, ca sa-ti scriu incet-incet-
Si s-astern in slove drepte, tot ce vreau sa-ti scriu acum,
Scrisul meu e sovaielnic...
Mos Craciune,-nu stiu cum,
Am un soi de teama,-parca ma codesc...Oare fac rau?!
Daca te-ai uita o clipa, colo-n catalogul tau,
- Stii? In cartea aia mare, unde scrii despre copii,
Ai vedea...ce multe lucruri ai vedea dac-ai privi!
Ai vedea ca-nvatatorul este foarte multumit,
Ca in timpul lectiunii, nici n-am ras, nici n-am glumit,
Nici nu m-am jucat sub banca in penite sau bricege!
Ai vedea ca sunt cuminte... Ai vedea si-ai intelege
Pentru ce in clipa asta mana-mi tremura cand scrie,
Mie, care am, la scoala, zece la caligrafie!...
Unii spun ca ai o barba lunga pana la pamant,
Ca in noaptea cea mai sfanta vii pe lume, ca un sfant,
Insa nimeni, pana astazi, n-a putut sa mi te vada.
Pasul tau nu lasa urma, cand paseste pe zapada,
Si prin usa incuiata, tu razbati oriunde-ai vrea!
- Cum de poti sa duci in spate, cate ai in traista ta?!
Ai sa vii si anul asta,- nu-i asa? Si-ai sa ne dai
Carti frumoase, vreo papuse, ori soldati de plumb, ori cai,
Ori vreo alta jucarie...
Uite: ninge ne-ncetat,
Valurile de zapada se astern pe camp si-n sat
Si-i un ger de crapa piatra...
Oare n-ai sa ratacesti?
Mos Craciune, Mos Craciune, - vezi sa nu ne ocolesti!...
....Poate ca in anul asta cu ceva sa fi gresit!
Iarta-ma! Din vorba mamei niciodata n-am iesit,-
Am facut intotdeauna ce m-a sfatuit taticu'
- Doar o data, asta vara, m-am batut, la joc, cu Nicu,
Dar a doua zi,-vezi bine!- m-a iertat, caci el e bun!...
M-am cait o vara-ntreaga...
Daca vii iar, Mos Craciun
Si de-i vrea sa-mi dai si daruri,- altceva as vrea sa-mi dai!
(Cum sa-ti spun?)... De asta data, nu vreau nici papusi, nici cai,
Nici soldati de plumb, nici poze...
Daca nu te-ai supara,
Vreo hainuta calduroasa, Mos Craciune, tu mi-ai da...
Pentru mine, tata, mama, au ei grija amandoi,
Insa un orfan de mama si de tata, langa noi;
- Un copil, il cheama Gheorghe si-i cu mine intr-o clasa...
Cat de bine i-ar mai prinde o hainuta calduroasa!
Daca crezi ca se cuvine sa i-o duci chiar tu,- mai bine!!!
- N-as voi sa stie Gheorghe c-o primeste de la mine!
(Eu m-asi multumi cu gandul ca-mi fu dat sa il ajut!)
...Mi se termina hartia - si-i tarziu...
A inceput
Sa ma copleseasca somnul...
Asta-i tot ce vream sa-ti spun:
Asadar, inchei scrisoarea...
Noapte buna, Mos Craciun!
Ionel

(Realitatea Ilustrata, 21 decembrie 1939)

3 comentarii:

  1. Frumos!

    La multi ani si calatorii cat mai interesante si frumoase in 2011!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos si cu multa simtire, ca intotdeauna! Va doresc un an nou care sa va aduca multe bucurii, calatorii si fotografii!

    La multi ani, 2011!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim mult! Sa fim cu totii sanatosi in anul ce vine!

    RăspundețiȘtergere

Impresii de Vacanta

http://www.intercraft.ro

Persoane interesate

Zborurile mele

Alaskan Malamut

Articole bucuresti vechi

Ce carti mai citim

  • "O moarte care nu dovedeste nimic. Ioana. Jocurile Daniei" de Anton Holban

Ce muzica mai ascultam


For more widgets please visit www.yourminis.com

all blogs
Blog
PromBlog

Nu uitati de Dragobete!

20 martie - Echinoctiul de primavara si inceputul primaverii astronomice

Paste

21 iunie - Solstitiul de vara si inceputul verii astronomice

22 septembrie - Echinoctiul de toamna si inceputul toamnei astronomice

Craciun

Follow this site

free counters

Nu uita!

Adopta un catel!
Caini - Anunturi adoptii caini
Credincios, jucaus, prietenos