"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

duminică, 22 ianuarie 2012

Despre libertate

Astazi am fost iarasi in Piata Universitatii. Pentru prima data dupa 10 zile de proteste in Bucuresti, am avut curajul sa ne luam aparatele foto Nikon in multime. Pentru ca pana acum ne-a fost frica: dupa ziua de 15 ianuarie 2012 cand am fost alergati de jandarmi si am simtit cum sunt gazele lacrimogene, nu am luat la noi decat micutul, practicul si credinciosul Panasonic, mult mai usor de manevrat si de ascuns, la nevoie (si nici pe el nu l-am scos din rucsac in fiecare zi!).

Si asa am adus vorba despre frica. Zilele trecute cineva intreba daca nu-mi este frica sa merg cu metroul pe la Universitate, cu protestele astea. In multime nu ne-a fost niciodata frica. Ar fi fost aberant sa ne fie frica de profesoara ce scanda langa noi mai mult decat de orice alta profesoara cu care dadeam teze la scoala. Sau sa ne fie frica de batranul din stanga noastra mai rau decat ne-a fost frica de bunicii nostri. Pentru ca astia erau oamenii de langa noi, de pe scarile Teatrului National.

Dar ne-a fost frica de jandarmi! Si odata cu frica asta, au venit si alte frici: ca nu se va schimba nimic in Romania, ca ne vom pierde glasul si sperantele, ca ne vom pierde libertatea in toate sensurile ei! Pentru prima data in viata ne-am gandit ca este posibil sa avem de suferit de pe urma postarilor de pe blog sau de pe urma fotografiilor (am recunoscut unul dintre fotografii din grupul cu care noi iesim, retinut de jandarmi tocmai pentru ca facea fotografii!). Am vazut la tv un proces verbal prin care unei persoane i se dadea amenda pentru ca a scandat lozinci impotriva puterii actuale. Ni s-a parut la inceput incredibil, iar mai apoi de-a dreptul ingrozitor! Sa vina inapoi vremurile cand te uitai peste umar inainte sa spui ceva despre cei aflati la conducere?!

Iata cateva cuvinte despre libertate spuse de adevarati intelectuali:
“A face acte nesanctionabile, nu inseamna libertate.” (Mircea Eliade)

“Nu am inteles deosebirea ce se face intre constrangere si libertate. Cu cat deschizi mai multe drumuri, cu atat esti mai liber sa alergi. Dar fiecare drum e o constrangere. Ce numesti libertate, daca nu exista drumuri intre care sa poti alege? Numesti libertate dreptul de a rataci in... gol?” (Antoine de Saint Exupery)

“Democratia inseamna doi lupi si un miel care voteaza meniul pe care il vor servi la masa. Libertatea este un miel bine inarmat care contestă votul.” (Benjamin Franklin)

“Libertatea nu consta in faptul ca oamenii pot face tot ceea ce doresc, ci in faptul ca ei nu trebuie sa faca ce nu doresc.” (Jean-Jaques Rousseau)

“Liberatea nu este absenta regulilor, iar ordinea nu este absenta libertatii” (Antoine de Saint Exupery)

“Eu devin liber in adevaratul sens doar in virtutea libertatii altora, astfel incat libertatea mea devine mai mare si mai profunda cu cat numarul de oameni liberi din jurul meu este mai mare si libertatea lor este mai profunda si mai extinsa.” (Mihail A. Bakunin)

“Nu da voie să-ţi impună libertatea cuvântului înaintea libertăţii gândului.” (Stanislaw Jerzy Lec)














































Noi vom mai posta fotografii din Piata Universitatii, atata vreme cat va mai dura protestul!

Asa ca sa auzim de bine!
Cristina si Cristin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Impresii de Vacanta

http://www.intercraft.ro

Persoane interesate

Zborurile mele

Alaskan Malamut

Articole bucuresti vechi

Ce carti mai citim

  • "O moarte care nu dovedeste nimic. Ioana. Jocurile Daniei" de Anton Holban

Ce muzica mai ascultam


For more widgets please visit www.yourminis.com

all blogs
Blog
PromBlog

Nu uitati de Dragobete!

20 martie - Echinoctiul de primavara si inceputul primaverii astronomice

Paste

21 iunie - Solstitiul de vara si inceputul verii astronomice

22 septembrie - Echinoctiul de toamna si inceputul toamnei astronomice

Craciun

Follow this site

free counters

Nu uita!

Adopta un catel!
Caini - Anunturi adoptii caini
Credincios, jucaus, prietenos