"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

luni, 11 aprilie 2011

Despre cum se promoveaza turismul romanesc folosind fotografii fara drept de autor - ep.1



Dragi prieteni,

am sa va povestesc o intamplare ceva mai neplacuta de aceasta data: titlul cred ca este destul de sugestiv.

08 aprilie 2011
Vineri seara am stat ceva mai multa vreme pe net pentru ca voiam sa adunam cateva informatii despre locurile pe unde voiam sa mergem sambata, si anume prin judetul Giurgiu. Vizitam si site-ul www.skytrip.ro, descoperit de Cristi in cursul aceleiasi zile - ramanem placut impresionati. Intamplator insa, vizitam sectiunea "Obiective religioase" din jud. Ilfov. SURPRIZA!!! Recunoastem o fotografie facuta de noi si postata pe albumul picasa aici: https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/CiorogarlaConaculGigurtuSiManastireaSamurcasesti#5532082383526469330
Un nod in gat...poate totusi nu-i fotografia noastra...asa ca incepem sa numaram frunzele, umbrele, pixelii...nu-i nici o indoiala, este fotografia noastra!!!!
Mai cautam cateva destinatii pe unde am fost si am facut fotografii...inca un nod in gat: fotografia de aici: https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/ItinerariiBuzoiene#5405964290207866338 postata pe site-ul sus-mentionat: www.skytrip.ro, la sectiunea Obiective naturale, judetul Buzau.
Ne enervam. Ne calmam. Ne mai enervam inca o data cand vedem ce scrie la sectiunea "Termeni si conditii" de pe www.skytrip.ro....

Mai verificam inca o data frunzele, umbrele si pixelii...sunt fotografiile noastre, folosite fara drept de autor de cei care au realizat site-ul www.skytrip.ro!!!
Salvam cate un "print screen" cu fiecare fotografie.
Cristi pune cate un comentariu fiecarei fotografii :"FOTOGRAFIE FOLOSITA FARA DREPTURI DE AUTOR!!!". Bineinteles, comentariile nu au fost aprobate.
Trimit mail-ul de mai jos catre toate adresele ce apar la sectiunea "Contact" de pe site-ul www.skytrip.ro:

""""de laCristina Dumitru
cătreoffice@skytrip.ro,
diana.petrut@skytrip.ro,
andreea.milici@skytrip.ro

data8 aprilie 2011, 22:35
subiectSolicitare informatii
trimis degmail.com

ascunde detaliile 8 apr. (Acum 3 zile)


Buna ziua,

Am regasit pe pagina www.skytrip.ro foarte multe informatii utile, detalii pretioase, dar si multe fotografii. Dintre acestea din urma, unele chiar interesante. Si ar fi completat in mod placut si mai ales corect site-ul www.skytrip.ro daca ar fi fost mentionata si sursa de unde au fost copiate ele, sau macar daca ar fi fost cerut acordul autorului. Si nu ar fi fost numai corect, ci si legal. Conform legii drepturilor de autor (mentionata chiar pe www.skytrip.ro) ar fi trebuit respectate cateva prevederi care, daca sunt incalcate, se pot solutiona pe cale juridica. Mentionez faptul ca fotografii din albumele mele personale: https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/ItinerariiBuzoiene#5405964290207866338 si https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/CiorogarlaConaculGigurtuSiManastireaSamurcasesti#5532082383526469330 au fost folosite fara a mi se cere acordul. Sunt de acord sa sustinem cu totii, dupa posibilitati, dezvoltarea turimului romanesc, dar o activitate cu temelii incorecte si, mai ales, prea putin legale, nu cred ca va fi una de succes si de viitor.
Fara a avea pretentii materiale (cel putin in acest moment), mi se pare corect si, mai ales, legal, sa ne respectam reciproc munca si eforturile: as dori ca macar acum reprezentantii site-ul www.skytrip.ro sa ma contacteze pentru lamurirea situatiei ivite.

Cu respect si multumiri,
--
Cristina DUMITRU

http://calatoriisifotografii.blogspot.com/
http://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977""""

Vizitam si pagina de facebook a site-ului www.skytrip.ro: atat pagina de web de pe facebook, unde nu putem posta nimic, cat si pagina de facebook a persoanei skytrip, unde punem cateva comentarii, in limita bunului simt, zic eu. Spre exemplu, la un mesaj al dansilor: "Cifra noastra norocoasa este 7. A voastra?" Noi am scris: "Cifra noastra norocoasa este 2: atatea fotografii am descoperit pe site-ul www.skytrip.ro folosite fara drept de autor" Sau la un clip al dansilor ce continea intrebari de genul: "Stiati ca in cutare loc din Romania este asa si asa...", noi le-am scris: "Stiati ca pentru folosirea fotografiilor nerealizate de dvs. aveti nevoie de acordul autorului acestei fotografii?" Si tot asa...
Am postat pe facebook "screen print-urile" salvate, cu cele doua fotografii ale noastre publicate fara a se mentiona autorul si nici macar albumul foto din care au fost copiate.Bineinteles, duminica, 10 aprilie 2011, am fost blocati si nu am mai putut posta pe pagina de facebook a persoanei "SKYTRIP".

09 aprilie 2011
Sambata, dupa ce am revenit din excursia despre care am sa va vorbesc zilele urmatoare, trimitem mesajul pe care l-am redat mai sus si catre adresa de e-mail: marketing@skytrip.ro
Fotografiile noastre erau tot pe site-ul www.skytrip.ro si tot fara a se mentiona sursa, autorul...un link macar catre albumul foto din care au fost copiate.
Cred ca e inutil sa mai spun ca nu am primit nici macar un mesaj prin care sa fiu intrebata daca sunt de acord cu publicarea fotografiei pe site-ul www.skytrip.ro

10 aprilie 2011
Duminica descoperim ca nici eu, nici Cristi, nu mai putem posta comentarii pe peretele persoanei skytrip romania de pe facebook...buuuun...

11 aprilie 2011
Luni incepem cu forte proaspete: fotografiile noastre tot pe site, in casuta postala nici un mesaj prin care sa se recunoasca faptul ca acestea au fost postate pe site-ul www.skytrip.ro fara a fi mentionat autorul, sau un link catre albumul foto de unde au fost copiate...ceva, orice...scuze, eventual...recunoasterea greselii...nimic.
Ok, trimit catre aceleasi adrese de e-mail gasite pe www.skytrip.ro mesajul de mai jos, cu un contract de cesiune a drepturilor de autor in atasament:

""""de laCristina Dumitru
cătreoffice@skytrip.ro,
diana.petrut@skytrip.ro,
andreea.milici@skytrip.ro,
marketing@skygroup.ro

data11 aprilie 2011, 12:03
subiectContract cedare drepturi de autor
trimis degmail.com

ascunde detaliile 12:03 (acum 7 ore)


Buna ziua,

avand in vedere faptul ca, desi v-am notificat in scris in datele de 8 si 9 aprilie 2011 faptul ca pe site-ul WWW.SKYTRIP.RO ati publicat, fara a avea acest drept, doua dintre fotografiile care imi apartin, nu ati luat nici un fel de masura in sensul reglementarii situatiei, va trimit in atasament Contractul pentru cedarea drepturilor de autor. In cazul in care veti decide sa nu fiti de acord cu prevederile acestuia din urma, si nici nu veti intreprinde o alta actiune pentru a solutiona in mod legal sesizarea mea, ma voi adresa instantei competente pentru solutionarea situatiei ivite.

Cu respect,
--
Cristina DUMITRU""""

Mai intreb si eu pe unul-pe altul ce-i de facut...mai anunt fotografii din Asociatia Bucurestiul meu drag ce s-a intamplat...
Pana una-alta, mai arunc un ochi pe site-ul www.skytrip.ro SURPRIZA!!!!! Fotografiile cu pricina disparusera!!!!!!! Ok...sunt in continuare naiva si astept un mail in care sa mi se explice ce s-a intamplat, eventual niste scuze....

Nu trece mult timp si primesc mesajul de mai jos:

""""de laOffice - Sky Trip
cătrecristinadumitru1977@gmail.com

data11 aprilie 2011, 14:46
subiectwww.skytrip.ro
trimis deskytrip.ro

ascunde detaliile 14:46 (acum 4 ore)


Buna ziua.

In urma mesajelor dvs., s-a facut o verificare in website si s-a constatat ca fotografiile de care vorbiti nu exista pe www.skytrip.ro.

Daca aveti alte solicitari privind aceasta problema, va rugam sa contactati Departamentul Juridic, pe adresa de e-mail: juridic@skygroup.ro .

Va multumim.

Echipa Skytrip""""

INCREDIBIL!!!!!!

Bineinteles ca am contactat Departamentul Juridic... dar si Oficiul pentru Drepturi de Autor, ORDA.

Catre Departamentul Juridic de la Skytrip am trimis urmatorul mesaj:

""""de laCristina Dumitru
către
Office - Sky Trip

data11 aprilie 2011, 14:59
subiectSolicitare informatii
trimis degmail.com

ascunde detaliile 14:59 (acum 4 ore)

Buna ziua,

numele meu este Cristina DUMITRU si as dori sa ma ajutati cu cateva informatii legate de folosirea fara drept a fotografiilor.
Asadar, pe site-ul www.skytrip.ro am regasit vineri, 8 aprilie 2011, doua dintre fotografiile personale (posibil sa mai fie si altele, am sa mai caut). Am facut "print screen" si am salvat: vi le trimit in atasament. Fotografiile respective le puteti regasi aici: https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/ItinerariiBuzoiene#5405964290207866338.
si aici:
https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/CiorogarlaConaculGigurtuSiManastireaSamurcasesti#5532082383526469330

Am trimis doua zile la rand mail-uri catre societatea respectiva, semnaland acest abuz. Astazi, 11 aprilie 2011, vazand ca nu raspund, le-am trimis pe e-mail contract de cedare drepturi de autor, solicitand o anumita suma pentru fiecare dintre cele doua fotografii, precum si instiintarea ca voi rezolva in fata instantelor competente situatia ivita, in cazul in care nu semneaza contractul.
Urmarea: aceeasi liniste ca si pana acum, numai ca de pe site-ul www.skytrip.ro au disparut fotografiile in cauza.
Ba mai mult, in urma cu cateva minute, am primit de la colegii dvs. un e-mail in care mi se spunea ca acele fotografii nu exista pe site-ul www.skytrip.ro.
Corect, nu MAI exista, insa ele au existat pana in momentul in care eu am solicitat incheierea unui contract.
Faptul ca sunt tratata in acest mod si nici macar nu s-a recunoscut inclacarea drepturilor de autor ma face ca, desi luasem decizia sa las lucrurile in acest punct, sa merg mai departe: va rog sa aprofundati "verificarile" facute si macar sa aveti corectitudinea de a recunoaste ceea ce s-a intamplat. Materialele incarcate pe site-ul dvs. de-a lungul timpului se vor putea verifica, in urma unei hotarari judecatoresti.

Cu respect si multumiri anticipate,
--
Cristina DUMITRU"""

Am primit un raspuns diplomat, il redau mai jos:

""""de la ...@skygroup.ro>
cătreCristina Dumitru

Buna ziua,
Referitor la sesizarea dumneavoastra comunicata electronic - n. mail - azi 11.04.2011, prin prezenta va comunicam ca vom proceda la verificarea veridicitatii afirmatiilor dumneavoastra, inclusiv asupra incidentei L. 8/1996 sub aspectul semnalat de catre dumneavoastra, urmand a va comunica un raspuns inauntrul termenului legal.
Nu putem sa ne antepronuntam asupra unei situatii faptice fara o verificare prealabila si a realitatii celor semnalate.

Cu stima,
--
BIROU JURIDIC""""

Astept raspunsul dansilor si promit sa va tin la curent...

Inca incerc sa imi revin dupa socul provocat de mesajul ce ma prosteste in fata...fotografiile respective nu sunt pe site...

Cele bune tuturor,

16 comentarii:

  1. Pacat ca nu se respecta munca altora si ca se minte cu atata usurinta!
    Probabil ca pt cei de la skytrip, cei sapte ani de acasa s-au rezumat la invatarea pe de rost a poezioarei Catelus cu parul cret...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca aveti dreptate...au repetat pana si-au insusit mai ales versul "...FURA rata din cotet"

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt si eu la fel de revoltat ca si voi.As vrea sa preiau articolul vostru sau am sa dau un link catre el pentru o mai buna popularizare si in randul cititorilor mei( nu ca acestia nu ar fi intr-o buna proportie comuni).Cu respect.
    P.S.Va apreciez demersurile!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie imi e groaza de acest fel de incidente. Din pacate, bunul simt se manifesta sub multe forme.

    RăspundețiȘtergere
  5. Apropo, nu exista separare intre biroul juridic si cel de marketing la skytrip. Sunt aceleasi persoane, la doua birouri unul langa celalalt.

    Au facut misto de voi si s-au dat drept profesionisti, trimitand mailuri oficiale, chipurile voi trebuie sa contactati juridicul :-)

    De parca juridicul e o alta planeta si ei nu au nici o treaba cu ei.

    In fine, tepari ordinari.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu nu inteleg de ce teai oferit sa le cedezi drepturile de autor. astea nu se da de nici o culoare, nu tia zis nimenica?

    RăspundețiȘtergere
  7. Conform legii 8/1996, drepturile de autor se pot ceda - drepturile patrimoniale. Dar in conditii strict delimitate. Eu asa stiu.

    RăspundețiȘtergere
  8. am si eu o dilema. in cazul furtului de imagini pentru print e usor de dovedit, proba in instanta si asa mai departe. dar la cele electronice de ce nu se aplica nicio lege? sunt baze de date care nu le poti prosti asa usor. ok. au dat ei jos poza, dar undeva, in ceva fisier text, sub forma de 0110001... se inregistreaza poza respectiva, sau faptul ca au dat-o jos sau alte detalii.
    cum putem sa ne aparam in astfel de cazuri?
    sunt curior, daca faci o poza ecranului de calculator, nu print screen ca e mai greu de dovedit a fi veridic, sau daca filmezi o navigare pe site de cateva minute.. cine va putea spune ca ai falsificat un FILM si ai pus o poza acolo?
    eu zic ca trebuia sa nu va lasati asa usor. asta ii sfatuiesc pe toti care se trezesc in caz asemanator voua. putini ma asculta..prefera sa nu se complice. un prieten s-a complicat de ex acum cativa ani. a luat cateva mii de euro pentru o astfel de imagine in urma actionarii in instanta.

    RăspundețiȘtergere
  9. drepturile de autor se pot ceva, dar mai este o categorie de drepturi..ce imi scapa acum cum se numesc. daca eu vand un cadru de pe negativ cu cedare de drepturi tot eu voi fi recunoscut ca si creatorul acelui cadru.

    RăspundețiȘtergere
  10. nu, odata ce ai cedat drepturile de autor tu nu mai esti autorul acelei poze. ceea ce vroia cristina era sa licentieze folosirea pozelor respective pe situl furacios, nicidecum sai faca paia autorii pozelor. eu asa inteleg ca se fac trebile astea. probabil ca si de asta teau luat magarii la misto cu mailu de la juridic

    RăspundețiȘtergere
  11. o da.. foarte frumos, tocmai am descoperit si eu o poza de-a mea acolo... mi-au scos pana si semnatura de pe poza.

    RăspundețiȘtergere
  12. Cei de la skytrip ca au procedat normal. Nu legal, ci normal. La fel as face si eu, fara ezitare, daca Ar fi nevoie.
    Consider ca tot ce este pe net este free si i-au ca un abuz orice incercare de a ma face sa scot bani din buzunar pentru ceva ce poate fi luat mocka de pe net.
    Ai continut de vanzare (text, imagini, etc) il vinzi, daca il gasesc pe net, consider ca ma pot servii de acolo for free.

    RăspundețiȘtergere
  13. Nicky, nu spun ca nu ai dreptate. Dar, modul in care au spus ca nu au existat fotografiile acolo...E normal? Mie una, normal, dar nu si legal, mi s-ar fi parut ca, dupa ce le-am trimis mesajul, l-au vazut si au inteles despre ce este vorba (asta e evident, ca doar de-aia au scos fotografiile de pe site) sa fi trimis un mail, sa recunoasca si sa-mi spuna ca din nestiinta (nu vreau sa cred ca din incompetenta) au fost acolo, acum insa le-au scos si totul e ok. Asta mi s-ar fi parut mie norma...desigur, nu si legal, dar as fi acceptat ideea.

    RăspundețiȘtergere
  14. Din păcate de astfel de incidente ne lovim mereu. Nu sunt primii şi nici ultimii care se ocupă cu astfel de mizerii. Mai ruşinos este faptul că tocmai o agenţie de turism a făcut asta! Să le fie ruşine şi sper ca în final să aibă bunul simţ să vă ceară scuze.

    RăspundețiȘtergere
  15. Intr-un fel are Nicky dreptate.Nu spun ca e corect, doar ca are dreptate si ca multi gandesc asa
    Cei care au cateva notiuni de drept stiu ca atunci cand dai in judecata pe cineva cerandu-i o anumita suma, tu trebuie sa platesti o taxa de timbru. Taxaasta de timbru se calculeaza din suma respectiva,....si nu e mic procentul
    Bun.
    Acum sa zicem ca tu castigi procesul (evident, iti iei si un avocat bun care costa)
    Castigi dar agentia respectva n-are de unde sa-ti dea bani. Conturi goale, proprieteti nu......Si...ce te faci? Dureaza ani de zile in care ii somezi prin instante si ai de-a face cu executori judecatoresti care dorm pe ei
    Asta e in Romania......Deci nu ai garantia ca iti recuperezi banii sau daunele........iar pe bunul simt al oamenilor, eu nu ma mai bazez demult.......

    RăspundețiȘtergere
  16. Draga Cristina si draga Cristian , poate nu ati vazut ce s-a intamplat aici :
    http://amfostacolo.ro/islanda-pareri,61/calatorii,410,3625/descopera-islanda,8786/impresii-sejur-si-fotografii-vacanta__18830.htm
    Si desi administratorii site-ului scriu ca review-urile au fost invalidate , ele apar la simpla cautare , cum de fapt le-am gasit si eu.
    Asta tupeu , skytrip v-a "imprumutat " 2 fotografii , persoana asta viviv v-a furat articolul si pozele cu totul !!

    RăspundețiȘtergere

Impresii de Vacanta

http://www.intercraft.ro

Persoane interesate

Zborurile mele

Alaskan Malamut

Articole bucuresti vechi

Ce carti mai citim

  • "O moarte care nu dovedeste nimic. Ioana. Jocurile Daniei" de Anton Holban

Ce muzica mai ascultam


For more widgets please visit www.yourminis.com

all blogs
Blog
PromBlog

Nu uitati de Dragobete!

20 martie - Echinoctiul de primavara si inceputul primaverii astronomice

Paste

21 iunie - Solstitiul de vara si inceputul verii astronomice

22 septembrie - Echinoctiul de toamna si inceputul toamnei astronomice

Craciun

Follow this site

free counters

Nu uita!

Adopta un catel!
Caini - Anunturi adoptii caini
Credincios, jucaus, prietenos