"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

joi, 1 septembrie 2011

Vacanta 2011

Prima zi de toamna, si noi inca ne gandim la vara...

Ne-am intors din vacanta de o saptamana si ceva. Planurile facute cum multa vreme in urma despre vacanta din aceasta vara nu s-au concretizat sub nici o forma din cauza lipsei resurselor financiare. Dar pana la urma ne-am adaptat si am avut un concediu absolut minunat! Atat cat a fost... pentru ca a trebuit sa-l scurtam cu cateva zile datorita unor probleme de sanatate in familie si din cauza carora a trebuit sa petrecem cateva zile pe drumuri si prin spital. Sunt totusi bucuroasa ca s-au rezolvat cu bine!

Cum spuneam, a fost un concediu cu de toate, dar mai ales cu peisaje superbe si oameni interesanti. Am fost in Oltenia, Banat si la final prin zona Sibiului.
Am incercat sa comunicam ceva mai mult decat altadata cu oamenii de prin partea locului, desi nu stiu cat de mult am reusit pentru ca timpul era destul de limitat. Am renuntat uneori la vizitarea unor obiective ca sa petrecem o ora sau doua in compania unor prieteni sau colegi de facultate cu care nu ne mai vazusem de multa vreme.
Si ca intotdeauna, ne-am aflat in tot felul de situatii, unele total neplacute initial, dar de care am ajuns a ne amuza pana la final: o sa povestesc la momentul potrivit cum e sa calatoresti doua zile fara nici un ban in buzunar.
Voi da detalii si despre variantele de cazare pe care le-am avut de-a lungul drumului: de la O lei pe noapte (cea mai ieftina optiune), pana la 215 lei pe noapte (cea mai scumpa). In general ne-am cazat o noapte la cort si o noapte la hotel sau pensiune, insa doar pentru ca asa s-a nimerit.
Ne-am bucurat ca si la noi a inceput sa fie din ce in ce mai multe locuri de campare si chiar campinguri la standarde foarte inalte. Sunt insa multe zone unde chiar nu prea ai unde sa pui cortul...deocamdata!

Desi am fost acuzati de snobism pentru ca vrem sa incercam tot felul de activitati pe care turistii le pot practica in Romania, si pe care mai apoi le promovam pe blog, am facut cateva lucruri faine si in concediul asta!
Am facut baie in piscina termala, dar si in apa raurilor, alaturi de mormoloci si pestisori. De altfel 90% din apa de baut pe care am carat-o cu noi a fost apa luata din izvoarele intalnite pe drum.
Si pentru ca ne-am propus o calatorie in care bugetul alocat pentru cazare si mancare sa fie minim, am incercat pe cat posibil sa reducem aceste cheltuieli. Asadar am luat cortul Eureka! El Capitan Air Control (il avem de 2 ani si este exceptional; fiind de 3 persoane, este un cort greu si destul de voluminos, asa ca noi il recomandam in principal celor care calatoresc si cu masina), saltelele Thermarest (avem 3, sunt autogonflabile si dormi pe ele ca in patul de acasa), scaunele pescaresti, masa rabatabila (pe care trebuie sa o inlocuim in curand), sacii de dormit (cei subtiri Cocoon de bumbac, si cei mai grosi no-name), si vesela (aici nu prea am detalii deocamdata, pentru ca abia in urma cu 2 zile ne-am achizitionat vesela de camping si inca nu am testat-o).
Aici fac o "paranteza" mai larga: noi ii recomandam pe baietii de la MM Sport pentru orice produs sau accesoriu de campare, dar si pentru discutii si informatii in domeniu. De la ei am achizitionat obiectele cele mai utile si de foarte buna calitate: http://www.mmsport.ro/indexro.htm

Cat despre mancare: am mancat la restaurant doar cand am avut cazare cu mic dejun si o data sau de doua ori cand ne-a "inspirat" peisajul. In restul concediului am consumat conservele Scandia. Sunt cele mai apropiate de mancarea gatita ca gust si compozitie, nu ne-au depasit bugetul si ne-au oferit multa libertate de miscare: am putut manca si pe marginea drumului, in poieni sau in camping. Sortimentele de conserve sunt dintre cele mai variate, de la ciorbe pana la sarmalute si alte mancaruri cu sos. Dimineata, bineinteles, ca de fiecare data: cereale cu lapte si miere.
Pentru incalzirea mancarii folosim mini-aragazul Campigaz: foarte eficient, usor de transportat si de folosit, alimentat cu butelii pe care le cumparam din supermarket. Este ideal pentru incalzirea mancarii si pentru cafeaua de dimineata. Inca nu am preparat mancare la el, dar nu se stie niciodata. Am avut la noi butelia folosita anul trecut, inclusiv in concediul din Cehia, si cum s-a terminat, am inlocuit-o cu o alta: deci eu cred ca sunt destul de eficiente si de durata.
Si ca desert am avut pepeni, dar, cel mai important, fructe de padure: mure cat cuprinde si afine.

Despre masina noastra... un Opel Corsa pe care il avem din 2007... nu am ce sa spun: incarcata la maxim, a facut fata cu vitejie drumurilor forestiere pe care am dus-o si de aceasta data; desi expresia "drum forestier" este foarte blanda pentru drumurile in panta, cu gropi si sleauri, circulate de tractoare... despre care voi povesti la momentul potrivit.
Cu ea am parcurs in aceste zile de concediu 2.300 km, cu un consum de 7.1%. In proportie de 99% am fost si suntem multumiti cu ea, ne-a dus cam peste tot pe unde am voit sa ajungem.
Asa, in general, despre starea drumurilor...nici nu stiu ce sa spun. Au fost si excelente, dar si proaste; si cand spun proaste...inseamna aproape impracticabile. Cel putin cu masina noastra. Majoritatea insa au fost ok.

Ne-am bucurat sa vedem multi turisti straini (mai ales cehi, polonezi, slovaci si olandezi), iar alaturi de ei multi turisti romani ce calatoreau cu bicicleta. E de laudat preluarea unor obiceiuri de la turistii straini: stat la cort, mers cu bicicleta. Si mai demn de lauda va fi cand toti turistii romani vor invata sa isi stranga si propria mizerie dupa ce parasesc locul de campare! Sa speram ca se va intampla si minunea asta... macar daca ne-am lasa dusi de val si tot vom invata sa ne comportam civilizat!

Bineinteles, am facut si multe fotografii: in jur de 9.000, dar acum, cand am inceput sa le vedem si sa le selectam, mai stergem cateva de prin ele. Acumulatorii aparatelor foto i-am incarcat fara probleme in campinguri sau pe unde ne-am mai cazat, dar si la bateria de la masina: a cumparat Cristi o "chestie" cu fir si buton si se poate folosi ca o priza.
Pe oriunde am trecut am incercat sa surprindem si flora si fauna locurilor. O parte dintre florile si insectele intalnite in drum ne erau cunoscute, dar o parte nu. Asadar, pentru urmatoarele iesiri in natura, vom incerca sa ne punem la punct si cu aceste aspecte, pe langa faptul ca voi incerca sa aflu cat mai multe despre urmele si mersul animalelor.

Asadar, o vacanta cu muzee, case memoriale, pesteri, chei, munti, bai termale, rauri, izvoare, zimbri, magari, campinguri, tancuri, biciclete, afine, scorpioni. Cum sa nu-ti para rau ca s-a terminat?! Ne-am intors incarcati sufleteste cu multe bucurii de prin locurile frumoase pe unde ne-au purtat picioarele si rotile masinii noastre.
In acest mini-jurnal de vacanta voi incerca sa povestesc despre ceea ce am vazut si trait, dar mai ales despre oamenii pe care i-am intalnit in drumurile noastre. Pe parcurs veti vedea si de ce.

Probabil vor mai trece cateva zile pana cand voi reusi sa postez detalii concrete despre traseu: inca nu am reusit sa vedem fotografiile din concediu, iar apoi va trebui sa le si selectam pe cale pe care le vom publica in albumul nostru foto on-line.

Pana atunci insa, daca aveti intrebari legate de traseu, noi va stam la dispozitie.

Cele bune si o toamna frumoasa si linistita tuturor!