"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Sfarsit de 2011 in Praga

Dragi prieteni,

In primul rand vrem sa multumim mult tuturor celor ce ne-au trimis mesaje, ne-au lasat un comentariu pe blog sau si-au indreptat gandul catre noi la finalul anului trecut!
Incepem anul 2012 cu sperante noi, cu ganduri bune si, bineinteles, cu povesti. O sa las putin suspans despre destinatia noastra pentru Revelionul 2012 ca sa am o cursivitate a intregii povestiri, si voi incepe cu o prima oprire din excursia noastra: Praga.
Fotografii: https://picasaweb.google.com/113624766008335450942/DecembrieInPraga

Avand o escala de 6 ore, ne-am gandit sa mergem in centrul orasului, sa vedem si noi Piata de Craciun.
Dupa cum deja v-ati dat seama, calatoria noastra a fost cu liniile aeriene cehe, Czech Airlines. Biletele le-am luat prin septembrie, timp destul sa avem si o schimbare de orar de zbor. Cum locul meu de munca presupune emiterea de bilete de avion (si am emis pana acum sute de bilete de avion), imediat ce am vazut schimbarea de orar am contactat compania aeriana sa confirm cu ei daca trebuie sa re-emit biletele de avion. Mi s-a spus ca nu, sa las rezervarile ca atare. Buuuun... Insa, cu cateva zile inainte de plecare, m-am gandit totusi sa verific inca o data (mai ales ca pe itinerarii nu ni se vedeau numerele biletelor de avion). Doamna de la celalalt capat al firului de telefon ma intreaba de ce nu am revalidat biletele... Hm, buna intrebare! Poate pentru ca mi s-a spus sa nu umblu in rezervare?! In fine, in cateva minute, biletele erau revalidate si numerele lor apareau in itinerarii.
Czech Airlines reprezinta una dintre companiile mele preferate, ca agent care emite bilete de avion: proceduri simple, tarife bune. Stiam ca si serviciile la bord sunt in regula: in urma cu cativa ani am calatorit cu ei, in interes de serviciu, in Olanda, la Amsterdam. Ei bine, in loc de mancarea calda si destul de gustoasa, de data aceasta am avut parte de niste "chestii" complet gretoase: oare sa-i fi afectat criza atat de tare?!

In fine, dupa decolari si aterizari aproape perfecte, ajungem in Praga. Plecasem din Bucuresti pe o vreme ce aducea a primavara timpuri, iar in Praga suntem intampinati de ninsoare si viscol! Iesim din aeroport (Terminal 1) doar cu bagajul de mana (bagajul de cala urma sa-l ridicam la destinatia finala), urmam indicatoarele si ajungem in statia autobuzului catre centru: Aeroport Express (AE). Circula la interval de 30 minute. Informatii despre orarul exact gasiti aici: http://czech-transport.com/index.php?id=357
Biletele le-am cumparat direct de la soferita (care, la intrebarea noastra: "Do you speak English?" ne raspunde sec: "No"). Costa 60 coroane / persoana / sens adica aproximativ 2,50 euro.
Am coborat in centru, intr-o statie apropiata de Turnul Pulberariei si Casa Municipala (Namesti Republiky). Pentru drumul inapoi la aeroport a trebuit sa ajungem la Gara Centrala: autobuzul nu se intoarce pe aceeasi ruta.
Odata coborati, am inceput plimbarea de cateva ore prin orasul pe care l-am vizitat in vara lui 2010.
L-am regasit acum cu infatisare noua, insa la fel de frumos!

Peste tot ornamente de Craciun! Vitrinele straluceau care mai de care: luminite, globuri, beteala, coronite, sanii... si afara un soare care a pus rapid capat ninsorii ce ne intampinase in aeroport.
In Piata de Craciun casute, vanzatori, carnati, vin fiert si tot felul de arome si de miresme, care mai de care mai imbatatoare.

Asa ca nu rezistam si luam un fel de tocanita de cartofi cu carnati si varza. O portie generoasa pentru amandoi: 10 euro!
Oameni, ca de obicei, multi: grupuri sau singuri, toti misunau in piata si se adunau in fata Ceasului Astronomic.

Toata lumea facea fotografii, cu aparatul foto, cu telefonul mobil, cu tableta.
Calestile ii mai imprastiau pe cei adunati chiar si pe carosabil. Doar pentru putin timp, pentru ca apoi forfota reincepea.

Nimerim si la o nunta: din nou, toata lumea face fotografii, cu mireasa si mirele. Ici-colo prindem cuvinte in limba romana.
Bineinteles, personajul principal al zilei este frumosul brad de Craciun.

Intreaga atmosfera este de sarbatoare, de bucurie si de relaxare. Mergem si pe Podul Carol: nu-l traversam, doar cateva fotografii si o ploaie scurta, ca de vara.
Ne amintim, bineinteles, de zilele petrecute la Praga in 2010. Inevitabil, ne vin in minte senzatiile traite atunci cand am sarit cu parasuta. Intotdeauna, indiferent de cate ori vom revedea Praga de-acum inainte, acestea ne vor fi cele mai dragi amintiri din aceste locuri.

Mai multe decat am scris despre Praga la vremea respectiva nu am sa spun acum. Ramane un oras absolut superb, impunator, elegant si frumos in orice anotimp si in orice zi a anului. Intotdeauna isi va surprinde vizitatorii cu imagini noi, cu ornamente diferite de la sarbatoare la sarbatoare, cu senzatii ce vor fi capturate in fotografii. Chiar si o raza de soare straluceste de fiecare data altfel pe turnurile bisericii Sf. Maria din Tyn.
Drumul de intoarcere catre aeroport l-am inceput de la Gara Centrala (Hlavni nadrazi).

Interiorul, desi ar trebui putin restaurat, este absolut superb. Nu am crezut ca este atat de frumos. Merita o vizita, daca ajungeti prin Praga.
Am urmat indicatoarele catre AE si in aprox. 30 de minute am coborat la Terminalul 2 al aeroportului Ruzyne din Praga pentru a ne imbarca pe zborul catre destinatia finala a Revelionului 2012.